ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

6/recent/ticker-posts

«Εκρηξη» αιτήσεων στο πρόγραμμα «Γέφυρα»



Πέρα και πάνω από κάθε προσδοκία ανταποκρίνονται οι δανειολήπτες στο σχήμα επιδότησης δανείων που συνδέονται με πρώτη κατοικία, παρά το ότι τον Αύγουστο παραδοσιακά τέτοιου είδους διαδικασίες τελούν εν υπνώσει λόγω διακοπών.  

Αυτήν τη φορά, όμως, όλα δείχνουν να είναι διαφορετικά, καθώς όσοι βιώνουν στο εισόδημα ή στο τζίρο τους το πλήγμα του κορωνοϊού, σπεύδουν να αξιοποιήσουν το τελευταίο παράθυρο ευκαιρίας για ευνοϊκή ρύθμιση του δανείου τους. Μέχρι χθες οι αιτήσεις είχαν υποβληθεί ξεπερνούσαν τις 24.000 κι αυτό σημαίνει πρακτικά ότι από την περασμένη Δευτέρα, που ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα, υποβάλλονται πάνω από 2.400 αιτήσεις ημερησίως κατά μέσο όρο. Η αρχική εκτίμηση ήταν ότι το πρόγραμμα- “γέφυρα” μπορεί να καλύψει 18- 20 δισ ενήμερα και “κόκκινα” δάνεια, ωστόσο μέσα στις επόμενες εβδομάδες κι αφού γίνει επεξεργασία των αιτήσεων από τις τράπεζες, θα φανεί ποια είναι τελικά η περίμετρος του σχήματος επιδότησης.  

Με τα έως τώρα δεδομένα, εκτιμάται, πάντως, ότι ως το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν ανταποκριθεί οι περίπου 330 χιλιάδες κορωνοϊόπληκτοι ενήμεροι και “κόκκινοι” δανειολήπτες, που υπολογίζεται ότι είναι οι δικαιούχοι του σχήματος επιδότησης. Αυτό που τονίζουν, όμως, οι ίδιες πηγές είναι ότι όσοι έχουν κατά νου να μπουν στο σχήμα για να... κρυφτούν, θα πρέπει να το ξεχάσουν, καθώς θα γίνονται συνεχείς έλεγχοι πλήρωσης των κριτηρίων, όπως επίσης της εκπλήρωσης της βασικής υποχρέωσης των δανειοληπτών, δηλαδή της εμπρόθεσμης καταβολής της δικής τους συμμετοχής στις δόσεις των δανείων. Ειδικά, δε, για τους “κόκκινους” δανειολήπτες προβλέπεται 18μηνη παρακολούθηση και μετά το πέρας της 9μηνης συνεισφοράς του Δημοσίου και στην περίπτωση που “χάσουν” τη ρύθμιση, τότε το υπουργείο Οικονομικών θα ζητήσει αναδρομικά το σύνολο της κρατικής συμμετοχής και μάλιστα με τόκο 5% από το χρόνο καταβολής τους! 

Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι όσοι υποβάλλουν αιτήσεις για την επιδότηση επιχειρηματικών δανείων, που συνδέονται με πρώτη κατοικία, καθώς εκτός των γενικών εισοδηματικών- περιουσιακών κριτηρίων, θα πρέπει να τηρούνται και οι κανόνες των de minimis ενισχύσεων. Τι ορίζει ο σχετικός Κοινοτικός Κανονισμός; Ότι οι συνολικές ενισχύσεις που μπορεί να λάβει μια επιχείρηση σε μια τριετία δεν μπορούν να υπερβαίνουν το ανώτατο όριο των 200.000 ευρώ, ενώ ειδικά για τον τομέα των οδικών μεταφορών το όριο πέφτει στις 100.000 ευρώ.  

Εάν, λοιπόν, κατά τους ελέγχους που θα γίνουν για την τήρηση και αυτών των κανονισμών διαπιστωθούν παρατυπίες- κοινώς οι επιχειρηματίες που θα πάρουν επιδότηση έχουν ήδη καλύψει το πλαφόν των 200.000 ευρώ από άλλα προγράμματα ενισχύσεων- τότε θα επιβάλλονται τόκοι για την επιστροφή των καταβληθέντων ποσών από την ημερομηνία καταβολής τους και έως την επιστροφή τους, με βάση το επιτόκιο αναφοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στην περίπτωση, μάλιστα, που αποδειχθεί με δημόσια έγγραφα ότι η αίτηση υπαγωγής  του οφειλέτη είναι ψευδής και η συγκεκριμένη ανακρίβεια υπήρξε κρίσιμη κατά την  επιλεξιμότητα του αιτούντος,  τα καταβληθέντα ποσά θα επιστρέφονται εντόκως με επιτόκιο 5% από το χρόνο καταβολής τους. 

Προϋποθέσεις και κριτήρια

Και τι προβλέπεται για τη συνήθη περίπτωση που υπάρχει συνοφειλέτης ή και εγγυητής στο ή στα δάνεια, για τα οποία υποβάλλεται αίτηση επιδότησης;  Ως οφειλέτης νοείται κάθε φυσικό πρόσωπο που έχει οφειλές προς τράπεζα, είτε έχει συμβληθεί στη σύμβαση με το πιστωτικό ίδρυμα ή άλλο χρηματοδοτικό φορέα ως πρωτοφειλέτης, είτε  ως συνοφειλέτης, είτε ως  εγγυητής. Υπάρχει, όμως, διαφοροποίηση στα κριτήρια, ανάλογα με το είδος του δανείου.  

  Ειδικότερα, για τα εξυπηρετούμενα δάνεια ή με καθυστέρηση μέχρι 90 ημέρες, καθώς και τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια με καθυστέρηση άνω των 90 ημερών, δεν υπάρχουν ειδικά κριτήρια επιλεξιμότητας για το συνοφειλέτη ή εγγυητή των κορωνόπληκτων δανείων. Αντιθέτως, για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια με καθυστέρηση άνω των 90 ημερών που είναι καταγγελμένα, υφίστανται κριτήρια επιλεξιμότητας για το συνοφειλέτη ή εγγυητή των κορωνόπληκτων δανείων. Στην περίπτωση αυτή ο καθένας από αυτούς θα πρέπει να πληροί τα εξής κριτήρια επιλεξιμότητας: 

  • το ατομικό του εισόδημά να μην υπερβαίνει τις 12.500 ευρώ 
  • η ακίνητη περιουσία του να έχει συνολική αξία που δεν υπερβαίνει τις 280.000 ευρώ 
  • ο συνοφειλέτης ή εγγυητής να θεωρείται κορωνόπληκτος και να έχει ενταχθεί σε κάποιο πλαίσιο στήριξης για τους πληγέντες κορωνοϊού  
proti-katoikia-programma-gefyra-pinakas.jpg

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ – Ε.ΣΥ. – ΕΙΣΑΓΓ. ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 6199/ 04-09-2015

ΙΙ. ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ & ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΣΩΜΑ

1.0 Επιτροπές Δικαίου & Πειθαρχικού
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Ι. ΘΕΣΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ – ΒΟΥΛΗ
1.0 ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΣΤΟ ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΤΑ ΚΑΤΩΘΙ:
1.1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
1.2.1. Η Επιτροπή Ελέγχου Δημοσίου Χρέους: Θα προβεί σε μια ενδελεχή έρευνα, για τον έλεγχο την αξιολόγηση και τη δομή του δημοσίου χρέους σε βάθος χρόνου, τόσου ώστε να αποδειχτεί στο σύνολο η αλήθεια, με την επικουρία ομάδας παγκοσμίως αποδεκτών εμπειρογνωμόνων ελεγκτών. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει χωρίς να είναι περιοριστικό, το πως δημιουργήθηκε το Δημόσιο χρέος, ποιοί ήταν οι δανειστές, με τι συμβάσεις δεσμεύτηκε το κράτος και η τήρηση αυτών, ποιός γνωμάτευσε και αποφάσισε επ’ αυτών, θα πιστοποιηθεί εάν και εφόσον είναι απεχθές το χρέος, εάν τα χρήματα έφτασαν και πόσα έφτασαν στην Ελλάδα, πως τοκίστηκε το εκάστοτε δάνειο, ποιός διαχειρίστηκε τα χρήματα που λήφθηκαν, που επενδύθηκαν, η έκδοση/ ακύρωση των ομολόγων κ.ο.κ.
1.2.2. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από εσωτερικά όργανα ή εξωτερικά καθώς και το ρόλο των συμβουλευτικών, ελεγκτικών εξωτερικών, ιδιωτικών ή και κρατικών συμβούλων.

1.2.3. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, γεωστρατηγικών περιουσιών, συμβάσεις (πώλησης, ενοικίασης, διαχείρισης, κατασκευής),
1.2.4. Επιτροπή ελέγχου για όλα τα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία και όλων των άλλων ταμείων άμεσα ή έμμεσα σχετικών με αυτά, φανερών ή μυστικών, χωρίς να είναι περιοριστικό στα προαναφερθέντα, για τους ισολογισμούς, τις συμβάσεις, διαχείριση, παράπλευρες πράξεις με χρήση των κεφαλαίων κ.ο.κ.
1.2.5. Επιτροπή υπεύθυνη για τον έλεγχο των Τραπεζικών Ιδρυμάτων, λειτουργία, εγγυήσεις και βάρη, ,διαχείριση των κεφαλαίων και επενδύσεις που έγιναν απ’ αυτά, συγχωνεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις και ανακεφαλαιοποιήσεις, η μετοχική σύνθεση σε όλα τα επίπεδα μέχρι το τελικό φυσικό πρόσωπο για το 100 % της δομής, περιουσιακό χαρτοφυλάκιο, χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχουν εκδοθεί από τις τράπεζες και προς ποιες κατευθύνσεις, λειτουργία και συμβάσεις με δανειολήπτες.
1.2.6. Έλεγχος για την λειτουργία, επενδύσεις, αξιολογήσεις, ενέργειες κτλ του Τ.Χ.Σ., του ΤΑΙΠΕΔ καθώς και όλων των άλλων (τοπικών ή εξωτερικών) ταμείων και φορέων που συστάθηκαν και που διαχειρίστηκαν Ελληνική Δημόσια περιουσία και όλων των σχετικών των εμπλεκομένων με αυτά.
1.2.7. Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων, υποχρεώσεων, περιουσιακών στοιχείων, έλεγχος ταμείων, δομή μισθολογίων, κτλ όλων των Περιφερειακών γραφείων, Νομαρχείων και Δήμων.
1.2.8. Έλεγχος των εξοπλιστικών ταμείων και των ταμείων μυστικών κονδυλίων.

1.2. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ – ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ & ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ

1.2.1. Επιτροπή υπεύθυνη η οποία θα προβεί στον έλεγχο της βασικής δομής όλων των Υπουργείων ως προς την λειτουργία, τρόπος που λαμβάνονται και εκτελούνται καθώς και εποπτεύονται οι αποφάσεις, συμβάσεις, διαγωνισμοί, προμήθειες κ.ο.κ. ούτως ώστε να υπάρχει καθαρή εικόνα για όλα τα θέματα της διοίκησης και των υποχρεώσεων που προκύπτουν από αυτές. Θα ετοιμαστούν και οι προϋπολογισμοί για την μεγιστοποίηση των αποδόσεων και την εύρυθμη λειτουργία αυτών.
1.2.2. Το ίδιο θα συμβεί και για όλα τα Περιφερειακά γραφεία, τις Νομαρχίες, και τις Δημοτικές αρχές.
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου δράσεων ξένων κέντρων στην Ελλάδα, συνεργάτες τους στον ελληνικό χώρο, ζημιές που προκληθήκαν, έργα που υλοποιήθηκαν κτλ
1.2.4. Ειδικές επιτροπές οι οποίες θα ερευνήσουν όλες τις περιοχές της Ελλάδος και κάθε πτυχή και θα καταγράψουν τα πραγματικά σημερινά δεδομένα, τις σχετικές συμβάσεις με εξωτερικούς φορείς, διαχείριση και τις πραγματικές ανάγκες σε όλα τα επίπεδα.
Αυτό αφορά :
α) Εσωτερικών Λειτουργικών Αναγκών κάθε τμήματος της κυβερνητικής μηχανής,
ε) Εξωτερικές διακρατικές σχέσεις και συμμαχίες, δράσεις τους μέσα στη χώρα, καθώς και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζονται,
β) Οικονομικές & Χρηματιστικές Ανάγκες για την εύρυθμη λειτουργία του Κράτους,
γ) Άμυνα και ασφάλεια επίγεια, εναέρια, υπόγεια, διαθαλάσσια και δορυφορική, συμβάσεις, προδιαγραφές, λειτουργία, ασφάλεια,
δ) Ναυτιλία,
ε) Δομή οικονομίας,
στ) Παιδεία, Βιβλία, Ελληνική Γλώσσα,
ζ) Πολιτισμός & Αθλητισμός,
1. Ενδελεχής έλεγχος όλων όσων εργάστηκαν στο Υπουργείο Πολιτισμού ως πολιτικοί και ως διοικητικοί,
2. Έλεγχος όλων των συμβάσεων για τα έργα και τις εκδηλώσεις του Υπουργείου
3. Έλεγχος των συμβάσεων με Κράτη, οργανισμούς, πανεπιστήμια, αλλοδαπές αρχαιολογικές υπηρεσίες ή άλλους, όπου θα γίνει πλήρης έλεγχος των ανασκαφών, το που βρίσκονται σήμερα τα ευρήματα, τις συμφωνίες που έγιναν γύρω από αυτά, η μέχρι σήμερα εκμετάλλευσή τους, για όλες τις ανασκαφές που έχουν γίνει έως σήμερα,
4. Έλεγχος των ευρημάτων από τις ανασκαφές που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα και την κατάληξη τους,
5. Θα γίνει έλεγχος όλων των σημείων αποθήκευσης των ευρημάτων από ανασκαφές κυρίως αυτών των Μουσείων,
6. Θα συσταθεί επιτροπή ελέγχου με εμπειρογνώμονες αρχαιολόγους και με εισαγγελική παρουσία για τον καταλογισμό ευθυνών σε όσους κακοποίησαν και ασέλγησαν σε βάρος της κληρονομιάς του Έθνους μας,
η) Υγεία, Φαρμακοβιομηχανία,
θ) Εργασία & Κοινωνικές ασφαλίσεις,
ι) Γεωργία, Κτηνοτροφία, Τροφική αλυσίδα,
κ) Εμπόριο, βιομηχανίες και βιοτεχνίες,
λ) Χωροταξία, Περιβάλλον, Πολεοδομία, Κτηματολόγιο,
μ) Επίγειες, Θαλάσσιες και Εναέριες Μεταφορές, Δίκτυα και Δρόμοι, Γέφυρες, Ακτοπλοϊκά, Αεροδιάδρομοι κτλ,
ν) Καταγραφή και χαρτογράφηση του Ορυκτού Πλούτου, Γαιανθράκων, Κρυστάλλων και σπάνιων γαιών καθώς και των σεισμογενών περιοχών, γεωλογικών φυσικών φαινομένων, παρακολούθηση, συμβάσεις κ.ο.κ. ,
ξ) Καταγραφή και χαρτογράφηση όλων των γνωστών ή άγνωστων τεχνολογιών, ενεργειακών πεδίων, αρχαιολογικών χώρων,
ο) Παιδεία, υπάρχουσα δομή, σχολική ύλη, μέσα εκπαίδευσης, αναλφάβητος πληθυσμός κτλ,
π) Τύπος, Επικοινωνία & Διαδίκτυο, άδειες, λειτουργία, περιορισμοί κτλ,
ρ) Δορυφόροι όλων των μορφών, συμβάσεις με τρίτους, λειτουργία, έλεγχος, πρόσβαση,
σ) Νερό, Ρεύμα, Ενεργειακά αποθέματα, Δίκτυα μεταφοράς, Αποθήκευση, Διαχείριση κτλ,
τ) Εντοπισμός κάθε αρχαίου ελληνικού περιουσιακού στοιχείου (Αγάλματα, Ναών, Συγγραμμάτων κτλ), η μέχρι τώρα χρήση που έγινε από τρίτους, εντοπισμός κάθε βιβλίου ελληνικής γραμματείας κ.ο.κ.,
υ) Δάση, βιότοποι, υγρότοποι, πυρασφάλεια κ.ο.κ.,
φ) Απόβλητα, χωματερές, ανακυκλώσιμο υλικό, Λύματα, Αποχετευτικό κτλ,
χ) Λεπτομερείς ναυτική Χαρτογράφηση για Λιμάνια, μαρίνες, ποτάμια, λίμνες κτλ,
1.4.1. Κοινοβουλευτική ομάδα που να μελετήσει και θα προτείνει διορθωτικές παρεμβάσεις στο Σύνταγμα που θα εξασφαλίζει τον Έλληνα Πολίτη και που θα καθιερώνει την Ελλήνων Πολιτεία η οποία θα βασίζεται στα Ελλάνια Πρωτόκολλα που διέπονται από τις Αξίες, τις Αρχές και τους Πολιτειακούς νόμους,
1.4.2. Επιτροπή Πολιτειακής Ανασυγκρότησης για εφαρμογή του Πολιτειακού Κώδικα.
1.4.3. Για ότι αφορά στους Δήμους της χώρας, πέραν των πιο πάνω, θα συσταθεί,
1.4.3.1. Επιτροπή ελέγχου δημοτολογίου με σύγκριση ληξιαρχικών πράξεων γέννησης και αποδεικτικό εγγυτέρων συγγενών,
1.4.3.2. Διαχειριστικός οικονομικός έλεγχος αμοιβών, συμβάσεων, αναθέσεων.
1.3. ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΩΝ
1.3.1. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου για την Ίδρυση καθαρά Εθνικού Ελληνικού Πιστωτικού Ιδρύματος.
1.3.2. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου για την εξαγορά όλων των κόκκινων δανείων που υπάρχουν στις Τράπεζες σήμερα από το Πιστωτικό Ίδρυμα της Πολιτείας. Με αυτό τον τρόπο θα κεφαλαιοποιηθούν οι τόκοι στο αρχικό κεφάλαιο μέσου του πιστωτικού Ιδρύματος της Πολιτείας. Το Πιστωτικό Ίδρυμα της Πολιτείας μετά τον έλεγχο που θα πραγματοποιηθεί στα Πιστωτικά ιδρύματα της χώρας μας, ή θα τα διαγράψει ή θα κάνει Κεφαλαιοποίηση του δανείου (αρχικό κεφάλαιο + τόκοι μέχρι την ημ/νια εξαγοράς) ανάλογα με την περίπτωση και θα δοθεί η δυνατότητα στους υπόχρεους να το εξοφλήσουν μακροχρόνια (π.χ. 30 έτη) με μηδενική επιβάρυνση τόκων. Όλο το ανωτέρω εγχείρημα πρέπει να εντάσσεται αυστηρά μέσα στα πλαίσια του Αξιακού συστήματος της Ελλήνων Πολιτείας.
1.3.3. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου για τη διαγραφή των χρεών των Ελλήνων προς το δημόσιο ταμείο. Το εγχείρημα αυτό πρέπει να εντάσσεται αυστηρά μέσα στα πλαίσια του Αξιακού συστήματος της Ελλήνων Πολιτείας.
1.3.4. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου για τη διαγραφή των χρεών από όλα τα ασφαλιστικά ταμεία. Το εγχείρημα αυτό πρέπει να εντάσσεται αυστηρά μέσα στα πλαίσια του Αξιακού Συστήματος της Ελλήνων Πολιτείας.
1.3.5. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου ακύρωσης μνημονίων και δανειακών συμβάσεων.
1.3.6. Επιτροπή κατάρτισης Νομοσχεδίου ελέγχου για διαπλοκή και πελατειακών σχέσεων όλων των συμβάσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και κρατών ή ιδιωτών.
1.3.7. Επιτροπή κατάρτισης νομοσχεδίων και θεσμοθέτηση όρων και προϋποθέσεων για την υλοποίηση όλων των έργων που περιγράφονται πιο πάνω και βάσει των μελετών που θα έχουν εγκριθεί από το Κοινοβούλιο βάσει του προηγούμενου άρθρου.
* οι επιτροπές κατάρτισης Νομοσχεδίων πρέπει εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών να έχουν καταρτίσει και καταθέσει το Νομοσχέδιο.


ΜΙΧΑΗΛ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ε.ΣΥ. ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ν. ΧΑΝΙΩΝ


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ:
ΤΟΠΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ Ε.ΣΥ. ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ
Π.Ε.Ο. ΧΑΝΙΩΝ - ΚΙΣΣΑΜΟΥ, ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ ΧΑΝΙΩΝ ΤΚ 73100 ΧΑΝΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

ΤΗΛΕΦΩΝΟ: +30 2821060494
ΚΙΝΗΤΟ: +30 6934198919

SOCIAL MEDIA:






Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια